De ziua romantismului blegos

N-as fi scris eu aici daca nu m-o amuzat sublim coana Alma care dupa ce mi-o datorat o portie bune de ras apropos de Floare-albastra, imi zice “lasa ca scriu eu pe blog”, si eu “scrie coana”. Si cand mai tarziu vizitai blogu dumneaei, vaz ca dupa portia de ras de rigoare (s-aia mult mai scurta decat i se incredintase initial), hopa iaca cade si coana in butoiu cu melancolie .

“Totusi este trist in lume”.

Deh, combate bine conu’ Mishu, greu e sa te pui cu mnealui. Mai ales cand or venitara cu tontii dupa aia s-au ranforsat tati prostioarili. cari li-a scris badita Mihai. Le-a lasat o limba poeticeasca fagure de miere da problema mare e fratilor ca uitat sa scrie si manualul de utilizator. N-a apucat sa le povesteasca dragutul de lujer ca nefericirea n-are virtuti poetice, iara geniul pustiu si filosofarile de trei parale (precum sunt si cele la care aluzioneaza textul floare albastra) nici atat.

Dupa parerea mea de inginer prost, cultura romana a produs un singur comentator valabil al operei Eminescului: Ilie Stepan. Ashe ca daca va manca buricele urechilor sa va dedulciti la butoiul cu melancolie pe versurile Eminescului, inginerul asta prost va sfatuieste sa catati un cantecel al formatiei Pro Musica: “Si daca”. Restul gasca, cate s-or comentat sau cate s-or romantat despre lirica erotica eminescian, e tat un kitsch.

Desigur ca ar fi mult mai indicat sa incercati cu Nichita. Fusei intrebat de ce sa nu scriu si eu ghiersuri de doru si de dragu. Pai nu poci, dragii moshului, ca le-o epuizat Nichita pe tati celi buni. Dupa ce-o zis Nichita, si cate nu le-o zis da eu aici dau exemple:

Ci vino când nu merge nimeni,
când nu avem picioare, vino
dar mai ales când voi fi orb,
lumino.

Sau inca:

Când mi-am întors spre tine chipul
văzui doar un schelet ce-l lustruia
nisipul.

O, draga mea, iubita mea,
femeia mea,
bine-ai venit dintotdeauna.
Ţi-am sărutat arcada, sternul,
osul suav ce-mpodobeşte mâna,
scheletul clipei străbătând eternul…

Deci dupa ce o trecut pe meleagurile ondulatorii moshu Nichita cu poezia lui de dragoste cu tot, la ce sa te mai bagi in seama ca versificator amator ?

Eu am dara sa-mpartasesc o noutate pentru fratii mei versificatori din Romania, in special de ziua romantismului blegos: versurile de dragoste s-o cam gatat, fratilor. S-o gatat si nu mai este. Acu ce poate sti un inginer prost ? O mai fi vreunul lasat de samanta in vreun cotlon stingher al limibii de-i zice romana, da eu, daca pe mine m-ar chema lumea poet (pe mine n-o sa chemati niciodata poet, fiindca daca va luati nasul la purtare si o faceti, atunci o sa dau anunt la ziar si o sa va dezmint), n-as cuteza sa public nica in domeniu asta daca nu ar fi macar in aceeasi clasa cu versurile de mai sus. Cum zice anglo-saxonu’ meu cu ironia in coltul gurii “Good luck, my friend !”

Da’ ca s-o intorc totusi din condei, de ziua romantismului blegos, si sa incheiem pe o nota pozitiva, in deplina armonie cu tembelizorul, sa va impartaseasca inginerul un secret: nici Nichita saracu, cat o fo dansul de geniu, nu s-a ridicat la inaltimea lui Bach.

Daca vreti sa pricepeti, dragii mosului, cum vine treaba cu amorul cautati de ascultati Concertul pentru doua Viori:

Acu’ va las sa va bucurati de dansul, poate o sa revin mai tarziu cu o marginalia la concertul respectiv.

4 Responses to De ziua romantismului blegos

  1. alma says:

    no, deci La multzani de ziua romantismului blegos! :))

  2. cineva says:

    Cand mai scrii pe blog?

  3. ccozianu says:

    Cand o sa am timp, probabil peste weekend.

  4. Anacolutha says:

    Somehow i missed the point. Probably lost in translation🙂 Anyway … nice blog to visit.

    cheers, Anacolutha.

Leave a Reply

