Poeziile copiilor de peste prut

Prealuate din revista stare de urgenta. Poeziile apartin unor copii ai caror parinti sunt plecati la munca peste hotare. Umilinta de a fi roman.

Le postez pe aici avand o oarecare indoiala daca e bine ce fac – oare cine detine drepturile de autor – dar in speranta ca vor fi popularizate, si poate ajuta la ceva, Al de Sus o sti la ce poate ajuta . Poate vor fi preluate si pe alte bloguri.

Diana Tabuică,
clasa 8, satul Dângeni, rn. Ocniţa
„Cum pot eu astăzi oare
de baştină să scriu
când fără mama, ţara,
e parcă în sicriu?”

Lidia Golban,
satul Coteala, raionul Briceni, elevă
„Îndură-te, Doamne Sfinte,
de cei mulţi copii orfani,
ce n-au simţit ce-i un părinte
tot aşteptând de atâţia ani”

Cristina Bordei,
clasa a-IX-a, satul Corneşti, raionul Ungheni
„Ştiu că am greşit plecând departe
şi atâta timp cât drumul ne desparte
inima nu va înceta în piept să bată
străinătatea rău mă apasă
când mă gândesc la copilaşii mei de-acasă”

Parascovia Malai,
elevă, satul Horodişte, raionul Călăraşi
„ De ce oare, de ce oare
pleacă mama-n depărtare
şi pe noi ne lasă aici
trişti, dezamăgiţi şi mici
şi rămânem fără soartă
doar alăturea de tată
Nu vrem bani, nu vrem avere
Doar un lucru noi am cere:
Pâine neagră vom mânca
doar alăturea de mama,
căci noi vrem să fii cu noi
vino mamă înapoi”

Tatiana Grosu,
clasa a-XIIII-a, oraşul Rezina
„Flămândă de dragostea maternă
flămândă, singură şi cufundată în frică
sunt singură în noapte plâng în pernă
Nu crede că doresc doar bani şi faimă
Mai scumpă eşti de sute, mii de ori
Te vreau pe tine, nu vreau bani, mamă!
Îţi scriu aceste versuri şi mă trec fiori
Cine va împodobi cu mine bradul
Cui să-i mai fac surprize la servici?
Tu m-ai lăsat să am eu grijă de bunici”

Ana Palancnciuc,
clasa a-XIIII-a, satul Slobozia, raion Ştefan Vodă
„Şi dacă soarta noastră atât de nemiloasă
ne-a aruncat departe de glie şi de casă
zadarnic ne mai strigi în visele de vară
cu aceleaşi rugi fierbinţi şoptite odinioară
şi cine te ajută când cazi de oboseală
când te străpunge amarnic o nemiloasă boală
O, mamă! Plânge cerul şi ne rugăm fierbinte
Ca lacrimi să nu spele aducerile aminte”

Tatiana Mosenţ,
clasa a-XIIII-a, oraşul Bălţi
„Frunza în pom pare mai deasă
iarba grasă şi frumoasă
iar sătenii nu-s acasă
satule, pământ de dor
unde-ţi sunt ai tăi feciori?
s-au împrăştiat prin lume
nici tu neam şi nici tu nume”

Sorina Gorobceanu,
satul Goteşti, raion Cantemir
„În abis de suflet un dor te doare
să te întorci spre ale tale rădăcini natale
la capăt de pământ să fii dorul nu te lasă
e timpul să te întorci să-ţi vezi bătrâna casă”

Elena Briciuc,
clasa a-X-a, oraşul Ungheni
„Cu frică în urma mea privesc
văd cum maicile pruncii îşi părăsesc
îi văd pe toţi plecând pe rând
lăsând în urmă suflete plângând
stârneşte Doamne ploi vreo zece
împiedică părinţii mei să plece”

Igor Rotăreanu,
clasa a-X-a, oraşul Ungheni
„O ţară frumoasă, dar prea puţin respectată
peisaje frumoase dar în gunoi lăsate
e o ţară în care nimic
nu e ceea ce pare”

Leave a Reply

